reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Gabriela Sutórisová

Gabriela Sutórisová

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Robím v cestovke, a ako raz povedal jeden starý kamarát, moje zamestnanie je sedavé, ale niekedy aj behavé, kecavé a písavé. A tak sa okolo seba pozerám, a občas sa mi niečo žiada opísať. Zoznam autorových rubrík:  Zo srdcaGroteskyObrázkyEsejeSúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

A komu to prospelo?

Gabriela Sutórisová

A komu to prospelo?

Exotickým zahraničným dovolenkám odzvonilo... hlásali bombastické titulky v médiách pred dvoma týždňami. Netešili ma ani trochu, keďže robím v cestovke, a veľa mojich kolegov by tu dnes už písalo „robil som...“

  • 1. apr 2021
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 653x
  • 6
Maľovať kraslice

Gabriela Sutórisová

Maľovať kraslice

nie je až taká veda, ako si možno myslíte. Nájdite si trochu času a odvahy a kto vie, či aj vy túto záľubu nepridáte na zoznam toho, o čom ste si mysleli, že nie je pre vás, až kým ste to neskúsili.

  • 29. mar 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 369x
  • 7
Kvet, ktorý som si nevzala

Gabriela Sutórisová

Kvet, ktorý som si nevzala

Pešia zóna v Miškolci, deň pred Silvestrom 2019. Šero sychravého popoludnia zahnalo aj najväčších vytrvalcov domov, a ked nie tam, tak aspoň niekam na niečo dobré a hlavne teplé. Nás tiež.

  • 26. mar 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 514x
  • 0
Ťah pešiakom

Gabriela Sutórisová

Ťah pešiakom

„Ja riešenie nemám, skôr slzy na krajíčku“, prečítala som si nedávno záver jednej úvahy o dnešných dňoch. Ak sa ani vy niekedy neviete ubrániť tejto vete (lebo ja tiež nie), možno si radi prečítate, čo pomáha mne.

  • 19. mar 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 607x
  • 6
Tvarohový od pani Helenky

Gabriela Sutórisová

Tvarohový od pani Helenky

Sú recepty, alebo len čudné návody ako niečo upiecť, ktoré by ani nemali uzrieť svetlo sveta. Na rozdiel od nich sú aj Recepty s veľkým R, lebo sú nielen dobré, ale aj navždy spojené s človekom, ktorý vás ich naučil.

  • 5. mar 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 610x
  • 19
reklama
Ako sused prerábal byt

Gabriela Sutórisová

Ako sused prerábal byt

Home office je super vec. Teda aspoň sa tak spočiatku zdalo. Spať hoci aj do pol ôsmej, o trištvrte už sedím pri kompe. Vlasy v gumičke, žiadne vydumovanie čo si obliecť, skrátka jem raňajky a robím. Odskočím postaviť vodu na

  • 26. feb 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 438x
  • 27
Detičky

Gabriela Sutórisová

Detičky

Viezla som sa v sanitke. Už to samo o sebe neznie dobre, v dnešných časoch zvlášť. Našťastie iba ako doprovod, k tomu ešte s čerstvým a negatívnym výsledkom testu. Do sanitky sa museli spratať dve pacientky a jeden vozík,

  • 11. nov 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 461x
  • 10
Ako si ušiť rúško a odbúrať stres

Gabriela Sutórisová

Ako si ušiť rúško a odbúrať stres

Rúška sú témou dnešných dní. Veľmi ich niet, a tak sme sa ako národ tvorivý pustili do náhradnej výroby a počas povinných dovoleniek šijeme, aby sme nejaké mali. Ak chcete byť originálni, tu je niekoľko tipov.

  • 21. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 002x
  • 2
Pani Eva

Gabriela Sutórisová

Pani Eva

Pani Eva má deväťdesiat rokov a býva v domove. Býva tam už vyše roka a ja za ňou pravidelne raz do týždňa chodím. Nosievam jej krížovky, banán, horkú čokoládu, batérie do načúvacieho strojčeka, či niečo iné, čo mi deň predtým

  • 19. mar 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 982x
  • 4
Ako v škôlke

Gabriela Sutórisová

Ako v škôlke

Neviem ako vy, ale ja som do škôlky chodila z duše nerada. Aj keby som neviem ako chcela nájsť niečo, čo bolo na škôlke pekné, skrátka to nešlo a tak to aj ostalo. Najjasnejšia spomienka je ako visím na plote a čakám, kým pre mňa

  • 2. aug 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 904x
  • 12
reklama
Tri vety a smiech

Gabriela Sutórisová

Tri vety a smiech

Ako by zneli tri vety, ktoré najviac vystihujú niekoho z vašich blízkych? Ktoré ste od nich často počuli, alebo viete, že by celkom iste povedali, keby na to prišlo. Niečo, čo ste počuli toľkokrát, že si to budete pamätať navždy.

  • 22. feb 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 837x
  • 2
Wenn Du noch eine Mutter hast (Ak ešte máš mamu)

Gabriela Sutórisová

Wenn Du noch eine Mutter hast (Ak ešte máš mamu)

Nebojte. Nie je to text v nemčine na slovenský blog, azda aby som dala vedieť že viem po nemecky. Túto báseň občas spomínala moja mama, keď sa jej vybavili školské časy. Recitovala ju na slávnosti. Jej mama sedela v obecenstve

  • 8. aug 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 374x
  • 12
Láska cez sklo

Gabriela Sutórisová

Láska cez sklo

Bola neuveriteľne krásna. V malej samoobsluhe sa motala medzi regálmi a mama ju, kým som prechádzala okolo, dvakrát upozornila aby sa uhla, lebo bola nezbedná a trochu asi aj zavadzala. A tak viem, že sa volá Lujza.

  • 16. mar 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 571x
  • 10
O jedno oko menej

Gabriela Sutórisová

O jedno oko menej

O jedno oko menej nie je nič, o čom by sa dalo písať veselo. Teda ak práve nie ste hmyz, ktorý má očí oveľa viac ako človek. Alebo chirurg, ktorý ich operuje, a o jedno - dve oči na deň menej mu dokonca možno aj dobre padne.

  • 27. okt 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 836x
  • 3
Soľ nad zlato

Gabriela Sutórisová

Soľ nad zlato

Tento článok opäť raz začnem odkazom na známu rozprávku... Moja mama vždy obdivovala Rakúsko, Viedeň a nemčinu. Ako to súvisí so soľou? V časoch, keď by bola vládala chodiť tam tak často, ako sa dá dnes, bola Viedeň

  • 25. aug 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 321x
  • 0
reklama
Obrázky z dialýzy

Gabriela Sutórisová

Obrázky z dialýzy

Kým človeku o dialýze stačí vedieť len to, že existuje, je fajn. Nie jeden však vie viac, lebo nemá na výber. Už pár mesiacov patrím medzi nich, lebo trikrát do týždňa tam chodím cestou z práce vyzdvihnúť moju dobrú mamu.

  • 18. aug 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 129x
  • 5
Štafeta

Gabriela Sutórisová

Štafeta

Boli časy, keď som sa starala len sama o seba. Jedávala som kde čo, veď poznáte tie zamestnanecké obedy. Naozajstný sviatok nastal, keď som si sadla do vlaku cestou k rodičom, a keď som mobilom hlásila že sa pohol, otec sa pýtal:

  • 28. apr 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 942x
  • 0
Obrázok z volieb

Gabriela Sutórisová

Obrázok z volieb

Prihodilo sa to v deň volieb a kvôli voľbám, ale vôbec nešlo o voľby... Keďže naše dve mamky by do volebnej miestnosti sami sotva zašli, ale voliť chceli, zašla som poprosiť volebnú komisiu, aby poslali niekoho k hore.

  • 24. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 845x
  • 0
Otravný svet predvolebných billboardov

Gabriela Sutórisová

Otravný svet predvolebných billboardov

Tak sa nás opäť pustili loviť: veľkí politici aj malí političkovia z predvolebných billboardov.... Vyštverali sa z lásky k nám vysoko nad naše hlavy a odtiaľ na nás vrhajú milé pohľady a úprimné úsmevy.

  • 18. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 720x
  • 2
Načo je dobrá staroba. Načo je dobrá naozaj

Gabriela Sutórisová

Načo je dobrá staroba. Načo je dobrá naozaj

Hneváš sa? Pýta sa moja mama často, keď jej naťahujem na nohy ponožky a obúvam papuče. Určite vie, že keby by som sa chcela hnevať, našla by som si sto iných dôvodov, ale ani jeden kvôli nej, a preto, že sa nevie sama obuť,

  • 11. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 785x
  • 31
reklama
SkryťZatvoriť reklamu