reklama

Wenn Du noch eine Mutter hast (Ak ešte máš mamu)

Nebojte. Nie je to text v nemčine na slovenský blog, azda aby som dala vedieť že viem po nemecky. Túto báseň občas spomínala moja mama, keď sa jej vybavili školské časy. Recitovala ju na slávnosti. Jej mama sedela v obecenstve

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

a rástla od hrdosti.

Báseň ako mnohé iné, veď svoju mamu nad všetky ľúbi temer každý. Ako som si ju vypočula, tak som na ňu zakaždým zabudla. Stane sa. Až príde deň, keď mama stratí reč, jej oči vás už nespoznávajú a ruka ledva slabulinko stisne tú vašu. A potom chvíľa, keď spoza veľkého nemocničného okna bolestne hľadíte na auto, ktoré ju od vás navždy berie preč.

"Wenn du noch eine Mutter hast", vybavili sa zrazu slová básne mne, a s nimi aj trpké uvedomenie si toho, že pokračovanie si nepamätám. Nejaké "danke Gott und sei zufrieden" (ďakuj Bohu a buď spokojný), a ešte neviem už ako presne po nemecky, že nie každému je dopriate to šťastie. Vieme, vieme. Nám už tiež nie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Vedeli ste sa narodiť", povedala kedysi dávno mama, keď som jej ukázala, ako na počítači v T602 možno písať text bez preklepov a súčasne si hľadať slovíčka v prekladovom slovníku, v malom okienku vpravo hore. Nikdy si sama počítač nezapla, ale vedela viac než dobre vytušiť, čo za zázraky sa na ňom dajú stvárať, hoci vtedy ešte ani lepší od nás netušili, čo sa bude dať stvárať takto dnes.

"Vedeli sme sa narodiť", povedala som si a napísala som názov básne do google. Samozrejme, bola tam, ako všetko, čo kedy človek googlil, ešte aj s ďalšími veršami, ktoré si už nepamätala ani maminka, s menom autora a ešte že to spieval aj Heintje. Ktorý, ako googlim ani nebol Nemec, ako som si myslela, keď som chodila v bielych podkolienkach na klavír.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie mama, ale anjel. Keď som sa kedysi v Jasnej preháňala na lyžiach, nekonečne dlho sa čakalo na vlek. Ja som naň sadla, mama (nelyžiarka) prešla na koniec radu. Kým som zlyžovala z Lukovej, ona už bola v strede. Nalyžovala som sa dvakrát toľko ako ostatní. Každý mi ju závidel.

"Aké skvelé, že ste jej umožnili prežiť posledné roky pri vás a nie niekde v domove. Čo by iní dali za to, aby mohli byť na jej mieste", hovoria nám, a iste každý, kto sa rovnako ako my snažil doopatrovať doma svojho odchádzajúceho rodiča, si také slová zaslúži.

Tie roky s ňou však, priniesli aj mne samej nekonečne veľa radosti, smiechu, šťastia... Napriek trápeniu, ktoré pribúdalo každým dňom... a nekonečne veľa LÁSKY. Dávala mi oveľa viac, ako som ja dávala jej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemohla som mať lepšiu mamu ako bola ona. Stála za všetkým, do čoho som sa kedy pustila. Ešte aj za tou nemčinou. V tom všetkom, čo vďaka nej viem, žije ďalej. Takto mamy získavajú nesmrteľnosť.

Nezáviďte jej. Záviďte mne. Vedela som sa narodiť.

Gabriela Sutórisová

Gabriela Sutórisová

Bloger 
  • Počet článkov:  79
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Robím v cestovke, a ako raz povedal jeden starý kamarát, moje zamestnanie je sedavé, ale niekedy aj behavé, kecavé a písavé. A tak sa okolo seba pozerám, a občas sa mi niečo žiada opísať. Zoznam autorových rubrík:  Zo srdcaGroteskyObrázkyEsejeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu